Beklimming Kilimanjaro

Beklimming Kilimanjaro

Wij, Amadé Holkenborg en Ronald Raben, zijn 2 jeugdvrienden en hebben in 2006 een safarireis ondernomen in Tanzania. Uiteraard zagen wij toen ook de machtige Kilimanjaro en hebben toen het plan opgevat om een keer terug te komen om deze berg te bedwingen. Eind van deze maand is het zover: van 29 september t/m 4 oktober 2015 gaan we samen de Kilimanjaro in Tanzania beklimmen waarbij wij hopen om op zaterdagmorgen 3 oktober, bij zonsopgang, op de top te staan. Aangezien het een hele uitdaging is de Kilimanjaro met een hoogte van 5.895 meter te beklimmen, 10% tot 30% van de beklimmers haalt uiteindelijk de top niet, leek het ons een goed idee om aan deze uitdaging een goed doel te koppelen. Aangezien Amadé’s zoontje Floris op 5 november 2004 op anderhalf jarige leeftijd is overleden aan een gecompliceerde hartafwijking hebben wij het idee opgevat om geld bij elkaar te lopen voor de Nederlandse Hartstichting. We willen hiermee geld ophalen dat wordt besteed aan onderzoek voor kinderen met een hartaandoening zodat er in de toekomst minder kinderen overlijden aan hart- en vaatziekten.
Wij willen jullie op voorhand alvast bedanken voor het vertrouwen en voor de bijdrage. Als we het tijdens de beklimming moeilijk krijgen zal het goede doel voor ons een extra motivatie zijn om de beklimming te volbrengen.