Hoek tot Helder

Hoek tot Helder

De eerste kitesurfmarathon voor het goede doel!

Doneer via: www.hoektothelder.nl

Kitesurfen van Hoek van Holland tot Den Helder, in totaal 130 km aan gure en klotsende Noordzee. Een volle dag op zee langs Neerlands meest iconische stranden: Kijkduin, Scheveningen, Noordwijk, Zandvoort, Bergen aan Zee, Egmond en als stop Den Helder. Vanwege de afstand en het heroïsche karakter van deze tocht kunnen we zeggen dat de legendarische Elfstedentocht er een zusje bij heeft. Kortom, de Elfstrandentocht is geboren!

Waarom zou je deze barre tocht, in totaal meer dan een driedubbele marathon, kitesurfend willen afleggen? Hier is je antwoord:

Teveel mensen worden onverwachts gegrepen door hart- en vaat ziekten. De ziekte kan ineens toe slaan op verschillende manieren en is niet altijd even zichtbaar. De impact en gevolgen voor het leven van een patiënt en hun naasten is ingrijpend. Een hardnekkig mistverstand is dat alleen ouderen getroffen worden door deze ziekte. Jonge mensen zijn net zo goed slachtoffers van deze ziekte met 80.000 ziekenhuis opnamen en 1.800 doden per jaar.

Daarom gaan wij, Toine, Chris en Martijn, de uitdaging aan om samen met de andere deelnemers geld in te zamelen voor de Hartstichting om onderzoek naar het eerder herkennen van hart- en vaatziekten te financieren! Wij schreeuwen om aandacht naar het eerder herkennen van hart- en vaatziekte. Wist jij dat dit de nummer 1 killer van Nederland is onder onze vrouwen. Wist jij dat 100 mensen per dag overlijden aan hart- en vaatziekten en er 1.000 mensen per dag in het ziekenhuis worden opgenomen door deze sluipmoordenaar?

Wij willen minimaal €25.000,- ophalen voor onderzoek naar het eerder herkennen van hart- en vaatziekten. Dit doel willen wij bereiken door in september 2016 met 50 goed getrainde kitesurfers van Hoek van Holland naar Den Helder te touren, of andersom. De tocht kan alleen georganiseerd worden als de wind het toelaat. Doordat de tocht alleen georganiseerd kan worden als de wind het toelaat, roepen we het evenement af in weekenden in september en oktober 2016.

Samen met aangestelde rayonhoofden die ieder de supervisie hebben over een stuk strand van 10 a 20 km en de KNRM wordt de veiligheid voor onze kitesurfers gewaarborgd. Tijdens de tocht zijn er noodzakelijke stops ingelast op de stranden van Scheveningen, Zandvoort, Egmond en Grote Keten. Naast eten en te drinken zijn er stempelposten waar onze nautische helden zich kunnen registreren. Elke deelnemer krijgt een stempelkaart (een plastice ponskaart), bij elke stempelpost moeten deelnemers deze tonen en handmatig laten afstempelen. De tocht is pas voltooid wanneer de eindstreep is gehaald.