Hoek tot Helder

Hoek tot Helder

Kitesurfmarathon Hoek tot Helder komt terug!

We’re back! Kitemarathon Hoek tot Helder prolongeert na het grote succes in 2016! Ook in 2017 kun je een hele dag langs de Noordzeestranden kitesurfen voor de Hartstichting. Met elkaar varen we geld bij elkaar voor onderzoek naar hart- en vaatziekten. Hoek tot helder gaat plaats vinden zodra de wind het toe laat in één van de weekenden tussen: 19 augustus en 22 oktober. Mocht er geen weekend langskomen met voldoende wind, dan verschuift het windraam naar mei en juni 2018.

Start inschrijving
Op 1 mei om 12.00 begon de inschrijving. Het aantal startbewijzen is dit jaar opgeschroefd naar 100 stuks en waren in een recordtijd van 6 uur uitverkocht. Ben je er dit jaar niet bij? Niet getreurd, in 2018 komen we terug en verhogen we het aantal startbewijzen. Wil jij een mail ontvangen als de inschrijving voor 2018 start? Geef het door aan hoektothelder@gmail.com.

Prachtig resultaat in 2016 - Eerste editie Hoek tot Helder
In september 2016 gingen 60 goedgetrainde kitesurfers de strijd aan met de elementen. Zij trotseerden 130 km gure en klotsende Noordzee voor onderzoek naar hart- en vaatziekten. Zij voeren langs Neerlands meest iconische stranden: Kijkduin, Scheveningen, Noordwijk, Zandvoort, Bergen aan Zee, Egmond en finish Den Helder. Kitesurfers en 1600 donateurs hebben voor de eerste editie van Hoek tot Helder ruim 47.000 euro opgehaald! Een fantastisch resultaat waar we dit jaar natuurlijk overheen willen! Een overzicht en foto’s van de tocht in 2016 vind je op onze Facebook pagina.

De afstand en het heroïsche karakter van deze tocht, de aanwezigheid van rayonhoofden en stempelposten maakten dit evenement tot het zusje van de legendarische Elfstedentocht. Kortom, de Elfstrandentocht was geboren!

Inschrijven en doneren kan via www.hoektothelder.nl